Der er udviklet brændselscelle-baserede nødstrømsforsyninger (backup power og UPS) forsynet med brint fra naturgas, flaskegas eller metanol. Potentielle kunder har vist betydelig interesse for
Fremdrift af skibe forurener med emission af CO2 og skadelige partikler, når skibene drives af dieselmotorer. Elektrificering af skib er en måde at indføre rene teknologier i transportsektoren. Det
Projektet er en del af et EU-projekt, og har til formål at videreudvikle et mikrokraftvarme-anlæg til brug i enfamilies¬boliger, baseret på fastoxid-brændselsceller (SOFC). Projektets hovedformål er
Formålet med projektet er at udveksle informationer på internationalt plan om udvikling på området stationær brændselscelle systemer til distribueret generering af elektricitet. Den opnåede indsigt
Projektet vil videreudvikle- og demonstrere et lavtemperatur-PEM mikrokraftvarmeanlæg og udvikle en universel "brændstof-reformer" med det formål at gøre mikrokraftvarmeanlæg fleksible i forhold til
Formålet med projektet er at udvikle en brændselscellestak, hvori de mest basale kontrolelementer er integreret, en såkaldt brændselscellekerne. Projektet inkluderer etABleringen af en pilot
Dantherm Power og partnere ønsker at udvikle en 2,5 kW platform rettet mod markedet for mikrokraftvarme og nødstrøm. Målet med projektet er (1) at reducere omkostningerne ved anlæg og drift, (2)
Projektet er et internationalt IEA-projekt. Dansk deltagelse i projektet giver Danmark indblik i udlandets teknologiske gennembrud og markedsrelaterede aktiviteter inden for mikrokraftvarme
CrossCut hare n ambition om at udvikle, teste, evaluere og demonstrere et vedvarende hybrid energisystem med brændselsceller i et virkeligt miljø. Projektet fokuserer på udviklingen inden for power
Dantherm Power har produceret brændselscellesystemer som nødstrømsforsyning til stort nationalt
radionetværk til beredskabskommunikation. Der er produceret 117 brændselscellesystemer på samlebånd.
Der udvikles en skalerbar platform for brændselscelle back-up systemer. Modulopbygningen gør det muligt at skalere effekten. Det færdige produkt forsynes med brint. I løbet af 2015 vil de udviklede
Der er udviklet forskellige generiske værktøjer til simulering af mikrokraftvarmesystemer baseret på SOFC-brændselscellestakke. De udviklede værktøjer muliggør et optimalt grundlag for udvælgelse af
Projektet omfatter to årlige møder i arbejdsgruppen, hvor information og ideer udveksles. BPSE vil dele information om arbejdet i IEA-Opgave 39 i relevant maritimt samfund og i brint- og
Projektet har udviklet brændselscellesystemer til nødstrøm og gaffeltrucks med tilhørende brintinfrastruktur. De udviklede systemer demonstreres i Canada og Danmark.
Formålet med projektet (SIMBA) er at fremskynde volumen produktion af små miljøvenlige og energieffektive stationære brændselsceller (FC) systemer. Med hjælp fra reformatoren SIMBA FC platformen vil
I det dansk-canadiske samarbejde har Dantherm Power udviklet et fuldt integreret UPS-system, baseret på canadiske Ballards luftkølede LTPEM-brændselsceller. 11 UPS-anlæg er installeret til støtte for
Afcarbonisering af den maritime sektor er et politisk emne, der former reguleringer og sætter begrænsninger for emissioner fra skibe til havs og i havneområder. De politiske initiativer har særligt
Projektet vil udvikle en metode til at overvåge tilstanden og opdage fejl i en brændselscellestak i et system under drift. Det vil blive afprøvet i både et nødstrømanlæg og et mikrokraftvarmesystem
Formålet med REST-projektet er at løse de nuværende begrænsninger for estimering og test af pålidelighed på tværs af applikationssegmenter for H2 og FC – med fokus på brændselscellebaseret
Projektet fortsatte deltagelse i det internationale samarbejde i IEA arbejdsgruppe under ”Adcanced fuel cells: Annex 25: Stationary fuel cells". Deltagelsen indebar forberedelse og international
HyFlexDrive projektet fokuserer på næste generations højeffektive, pålidelige og prismæssigt konkurrencedygtige brændselscellesystem til gaffeltrucks og quthavnstrækkere (intern transport) Formålet
Fortsat deltagelse i det internationale samarbejde i IEA arbejdsgruppe under ”Energy Conservation in
Buildings and Community Systems” ECBCS Annex 54: Micro-generation Deployment in Buildings.