HyFlexDrive - Fleksibelt Brintbaseret Brændselscellesystem til Trucks
HyFlexDrive projektet fokuserer på næste generations højeffektive, pålidelige og prismæssigt konkurrencedygtige brændselscellesystem til gaffeltrucks og quthavnstrækkere (intern transport) Formålet med HyFIexDrive projektet er at reducere produktomkostningerne med 20% og løse de identificerede udfordriner vedrørende formfaktor og robusthed.
I 2015 startede HyFlexDrive-projektet, hvor Ballard Europe udviklede et brændselscellemodul til materialehåndterende køretøjer. Projektet blev til en succes i samarbejde med partnerne Aalborg Universitet og Hydrogen Valley. Formålet med HyFlexDrive projektet var at udvikle næste generation af kompakte, højeffektive, pålidelige, og prismæssigt konkurrencedygtige brændselscellesystemer til mellemtunge køretøjer. Brændselscellesystemet kan bruges til køretøjer såsom (gaffeltrucks, lufthavnstrækkere og baggevogne). Brændselscellesystemet er skalerbart og kan også bruges til større maskiner. Yderligere har projektet bidraget til at identificere områder med forbedringspotentialer.
Key figures
Kategori
Dokumenter
Deltagere
Partner | Tilskud | Eget bidrag |
---|---|---|
Ballard Europe | 6.50 mio. | 9.75 mio. |
Aalborg Universitet (Fredrik Bajers Vej) | 2.33 mio. | 0.26 mio. |
CEMTEC FONDEN | 0.07 mio. | 0.05 mio. |
M-field | 0.79 mio. | 4.23 mio. |