Formålet med dette udviklingsprojekt er at demonstrere teknologien til et nyt state-of-the-art rumopvarmningskoncept. Nyere forskning har vist, at eksisterende beboelsesejendomme kan benyttes som
WABAT projektet udvikler et nyt automatiseret elbil-batteri testudstyr til autoværksteder. WABAT testeren tester via DC-ladestikket og fungerer samtidig også som DC-hurtiglader. Forskning i hurtigere
TOPChargE’s mål er at modne, validere og demonstrere en ny elbils hurtig lader med batteri-buffer, og vurdere dens teknologiske, økonomiske og miljømæssige bæredygtighed. En unik lader, nem at flytte
Regeringen vil stoppe salget af diesel- og benzinbiler i 2030. På det tidspunkt er det forventet at der allerede er mellem en halv og en hel million elbiler på vejene. Ved at styre opladningen kan en
I dette projekt udvikler vi et Diagnosticerings Værktøj for Automatisk, Intelligent og Omkostningseffektiv Fejlforudsigelse og Fejlokalisering i det Elektriske Distributionsnet, ved brug af data fra
Med baggrund i det øgede behov for lagring af vedvarende el-energi, er det projektets formål at udvikle store energilagre til det kollektive elnet, og omkostningseffektivisere etableringsudgiften ved
Gadebelysning tegner sig for cirka 25% af de offentlige energibudgetter i moderne byer over hele verden, inklusive Danmark. På grund af den betydelige andel af et offentligt energibudget, der er afsat
Formålet med SENSE projektet er at udvikle og demonstrere højenergi lagrings systemer til stabilisering af forsyningsnet for vedvarende energi, og til elektriske færger med brug af banebrydende Li
BEST PATHS for Denmark skal evaluere forskning i BEST PATHS EU projektets impact assessment aktiviteter ud fra en dansk sammenhæng. Ved at opstille KPI'er for demonstration integreres global
MATCH study how small consumers act within different set-ups of smart grid solutions. We aim to identify characteristics related to technological design, market solutions and types of stakeholder
Det overordnede formål med projektet er at evaluere og optimere synergien mellem elsystemet og fjernvarmesystemer med fokus på energi (el og varme) balanceringsydelserne i forbindelse med øget
SafeBESS-projektet vil præsentere sikre og pragmatiske anbefalinger til opstilling af stationære nettilsluttede batterianlæg. Ud fra international forskning samt bedste-praksis fra flere lande
Elforbruget, men også forbrugsprofilen på time-niveau, vil ændre sig over tid. Baseret på data fra time-målte forbrugere analyserer vi, hvad der påvirker time-profilen og hvordan denne vil ændre sig
Undergrunden kan udnyttes til lager af overskudsenergi fra vind og sol i form af varme eller gas. I kombination med en CO2-neutral løsning, hvor CO2-udledningen fra tilgængelige kilder indfanges
Det er ACES projektets mål at gennemføre en holistisk undersøgelse af de tekniske og økonomiske gevinster og udfordringer ved et stort antal elbiler på Bornholm, suppleret af indsamlet elbilsdata
Formålet med projektet er at afdække en række typiske danske huses egenskaber som energilager i et fremtidigt smart grid. Generelt har danske huse lange opvarmnings- og afkølingstider, hvorfor de
Det primære formål med at etablere veldokumenterede tekno-økonomiske scenarieanalyser for netbalancering ved hjælp af en kryoven proces til indfangningen af CO2 koblet med syntese af
Hovedformålet med projektet Nettilsluttede flow-batterier er at udvikle en prototype, som kan testes i lavspændingsnettet, i en radial, som har høj aggregeret vedvarende produktion, der evt. kan