Baseret på resultaterne opnået i et første EUDP-projekt, er formålet med dette opfølgningsprojekt at afslutte udviklingen og testningen af de teknologier, der er nødvendige for at producere ekstra
PowerCurve, Danmarks Tekniske Universitet og Statkraft arbejder sammen for at udvikle et ser-rations produkt for vindmøllevinger, som tilbyder en højere støjreduktion end andre lignende pro-dukter der
Formålet med Thunderbolt-projektet er efter succesfuldt projekt at kunne levere en fuldt kommercialiseret service på abonnement til vindenergimarkedet. Servicen gør det muligt at bestemme, hvilke
Projektet er dedikeret til at forbedre omkostningseffektiviteten i forbindelse med funderingsdesign af offshore bygningskonstruktioner strukturer såsom vindmølleparker og energiøer. Den foreslået
Projektet giver Floating Power Plant (FPP) mulighed for at optimere og videreudvikle nye flydende vindkoncepter. Resultatet vil være tre store demonstrationsaktiviteter og seks innovationer, herunder
Aeromine er et nyt, bygningsintegreret vindenergisystem, der er beregnet til at konkurrere med - eller supplere – tagmonterede, industrielle solcelleanlæg. EUDP projektet vil bidrage med viden om
Formålet med projektet er, at have mere pålidelige WTG-vinger i drift med forlænget levetid, sænke OPEX og optimere AEP, gennem anvendelsen af en risikobaseret tilgang. Hvis vingerne kan forblive i
Det overordnede formål med projektet er at undersøge fordelene ved et helt nyt vindmøllekoncept - Lav-Vinds møllen designet for optimal systemintegration i et elnet med betydeligt produktion fra
Det overordnede projektmål og succeskriterium er at muliggøre en 30% reduktion af omkostningerne på producerede vindmøllevinger. MADEBLADES projektet vil demonstrere paradigmeskiftende koncepter for
Formålet er at udvikle en ny metode til vurdering af den resterende brugstid for vindmøllevinger hver for sig, baseret på deres individuelle skadetilstand. Metodikken er især relevant for møller, der
Målet med projektet er at udvikle en kran der kan installere den komplette vindmølle med en nav højde på 250m på under 2 dage. Vægten på kranen er under 80 ton og den kan flyttes mellem møllerne på
Formålet med ProbWind er at udvikle og demonstrere grundlaget for pålideligheds-baseret/probabilistisk design af vindmøller, førende til udvikling af en ny international standard for probabilistisk
Formålet med LICOREIM projektet er at udvikle og demonstrere lidar-baseret vindmølle kontrolstrategier med henblik på robust og pålidelig forbedring af såvel eksisterende (dvs. retro-fit løsninger)
Formålet med dette projekt er at teste/demonstrere ”proof of concept” for det udviklede levetidsforlængelseskoncept til havvindmøller. Test/demonstration vil specifikt blive gennemført på en Vestas
Målet er at udvikle nye VG geometrier og en bedre placering også af traditionelle VG geometrier for at forbedre effektiviteten af vindmølle rotorer. Med VGer monteret kan den formindskede
Dette projekt fokuserer på at levere bevis på, a) at 3D printning kan bruges til at fremstille høje vindmølletårne, b) det er økonomisk og teknisk muligt, c) 2 designkoncepter til tårne, der er
Teknologierne i projekterne fokuserer på at øge møllens aerodynamiske virkningsgrad, reducere møllens laster og forøge kontrolmulighederne gennem en ny frihedsgrad i styringen af effekt og last.
Forretnings idéen for teknologien til maling af vindmølle vinger er at gøre vingeproduktionen billigere, forbedre arbejdsmiljøet og udvikle mere fleksibelt udstyr. SEM-BC vil blive designet til at