Projektets formål er at opstille design kriterier og vejledning til driften af PECS, samt kvantificere systemets fordelagtige påvirkning af helbred, komfort, energi og omkostninger. Dette inkluderer
Projektet vil undersøge muligheder for øget digitalisering af fjernvarmesektoren. Konkret vil data fra digitale netværksmodeller og sensordata fra netværket blive brugt i en udviklingsindsats for fejl
Formålet med projektet er at understøtte Christian Bangs arbejde som projektleder for IEA Bioenergy BECCUS Inter-task projekt i den nuværende 3-årig periode (2022-2024), og dermed muliggøre et
IEA tasken’s er at lette introduktionen af storskala-brint i energisystemet. Udvikling af RCS på brintområdet er grundlaget for en sikkerhedspraksis, som sikrer levering af sikre pålidelige pro-dukter
Det overordnede formål er at udvikle en filterteknologi til ekstraktion af kemiske elementer i forbin-delse med geotermiske anlæg. Teknologien forventes at være egnet til eftermontering på
Power-to-P er en banebrydende ny teknologi til udvinding af fosfor fra aske af afbrændte rest-fraktioner fra produktion af biogas med brug af grøn strøm. Fosfor bruges til fremstilling af gødning
Projektet har til formål at udvikle en innovativ energilagringsløsning baseret på Jern Flow teknologi, der kan levere pålidelig langvarig energi til maritime fartøjer samt elnettet vha. Ikke-giftige
Verden ser ind i en fremtid, hvor den grønne omstilling tager fart både på nationalt niveau, i byer og hos virksomheder rundt om i verden. Ved at sætte EML-medarbejdernes mange års erfaring i spil i
Formålet var at udvikle et 72 volt / 0Li-ion celler /500 amp. BMS system for store industrielle batterier, der bruges til elektriske og hybrid køretøjer med vægt over 500 kg. Systemet skal bruges i
Formålet med projektet er at afdække sammenhængen mellem transportregulering, i form af f.eks. afgifter og husholdningernes efterspørsel efter bil, biltype og kørselsomfang. Derved findes en
Projektet undersøger i hvilken grad afgiftslempelserne i sig selv tilskynder til beslutning om køb af bil eller bil nummer to. Desuden undersøges brugen af bilerne, herunder om bilvalget hænger sammen
Projektet har finansieret den danske deltagelse i eksekutivkomiteen for IEA’s database ETDE World Energy Base (ETDEWEB), der indeholder nationale beskrivelser af tidsskriftartikler, rapporter, bøger