Projektets hovedformål er at udvikle og demonstrere en tankningsinfrastuktur, der sikrer at methanoldrevne køretøjer kan operere på en simpel, sikker og pålidelig måde. Resultatet vil give
Målet med projektet er at forøge kapacitetsudnyttelsen af containerskibe via et computerprogram til optimering af lastsammensætningen, som fungerer som beslutningsstøtte for Mærsk’s medarbejdere
Fortsat deltagelse (siden 2005) i det internationale modelmiljø inden for International Energy Agency med udvikling og anvendelse af lokale, nationale, regionale og globale optimeringsmodeller
Formålet var at udvikle et 72 volt / 0Li-ion celler /500 amp. BMS system for store industrielle batterier, der bruges til elektriske og hybrid køretøjer med vægt over 500 kg. Systemet skal bruges i
Formålet med projektet er at afdække sammenhængen mellem transportregulering, i form af f.eks. afgifter og husholdningernes efterspørsel efter bil, biltype og kørselsomfang. Derved findes en
Projektet undersøger i hvilken grad afgiftslempelserne i sig selv tilskynder til beslutning om køb af bil eller bil nummer to. Desuden undersøges brugen af bilerne, herunder om bilvalget hænger sammen
Projektet har finansieret den danske deltagelse i eksekutivkomiteen for IEA’s database ETDE World Energy Base (ETDEWEB), der indeholder nationale beskrivelser af tidsskriftartikler, rapporter, bøger
Formålet er at analysere tekniske, økonomiske og ansvarsmæssige aspekter ved at basere forsyningssikkerheden på markedskræfterne. Dette gøres ved en kombination af litteraturstudie og incitaments- og