Formålet med BLATIGUE-2 er at udvikle hurtige og effektive metoder til udmattelsestest af store vindmøllevinger, at udvikle smart lastudstyr til brug for disse tests, at øge værdien af vingetests
Projektet har til formål at øge pålideligheden af vinger under drift ved installation af RTZ Solution. Derudover, ved brug af de nye inspektionsguidelines at opnå højere kost-effektivitet og højere
Udmattelse af fibertov i kran applikationer er ikke veletableret, hvorfor omfattende testarbejde er nødvendigt. Hovedformålet med dette projekt er at udvikle en teoretisk metode til at designe et
LERCat muliggøre reparation af forkantsruhed (LER) på vindmøllevinger på det rigtige tidspunkt. Dette resulterer i en årlig gevinst på 1 mia. DKK for partnernes møller. Gevinsten opnås ved etablering
Projektet involverer udvikling og modning af en drone ladestation og dronesystem. Det samlede system skal kunne lave autonome vindmølleinspektioner og pakkelevering fra skib til vindmølle. Projektet
Håndtering af offshore korrosion er et emne, der er stærkt reguleret og kombineret med adskillige industristandarder, der skal følges for at sikre aktivernes strukturintegritet. Alligevel, mens, og
Formålet med IDEA er at etablere reference data for vind, bølge og strømforhold samt reference designs for flydende vindmølleparker. Projektet følger det internationale IEA projekt om design af
Det overordnede formål er at tilpasse og videreudvikle Claviates eksisterende installationsmonitoreringsløsning, så denne dækker hele processen for installation af vindmøller til lands.
Vi vil demonstrere, at en banebrydende ny vingeteknologi, der kombinerer sammenføjede modulære vinger med avancerede vingetipper fremstillet med additiv fremstilling, kan muliggøre op til 20%
Når der opsættes vindmøller er den indbyrdes placering meget vigtig. I vindmølleparker er potentialet i den indkommende vind ikke nødvendigvis den samme for alle vindmøller, da møllerne kan ”skygge”
Projektet har for første gang integreret tre designområder i en simulering: vindmøllers elektriske design og styring (generator og gearkasse), deres aero-elastiske design (materialer og formgivning)
Projektet har udviklet metoder og værkktøjer til at modellere de forskellige brud, som kan opstå i vindmøllevinger og til at analysere vingernes reststyrke, når de har revnet. Det giver grundlag for
Projektet omfattede de to første faser i etablering af et videncenter for vindmøllekomponenter. I
første fase blev videncentret formelt etableret, og det blev besluttet, at den første testfacilitet
Gennem dette forprojekt skal der tilvejebringes et beslutningsgrundlag for at etablere et videncenter, der kan fremme det danske innovationsmiljø for komponenter til vindmøller. Som prøvningscenter
For at kunne øge levetiden for gearolie – ikke mindst til brug i havvindmøller – vil projektet undersøge, om nano-filtrering med brug af CJC-filtermasse (cellulosefibre) med zeolitter kan fjerne de
Projektet har udgjort en fase i det strategiske samarbejde mellem Risø DTU og vindmølleindustrien om udvikling af et aeroelastisk designkompleks. Der har bl.a. været arbejdet med følgende emner: 3D