Projektet skal demonstrere at undersøisk biologisk rensning af industrielt spildevand er en teknisk, operationel og økonomisk brugbar metode til at opnå nul skadelige udledninger af procesvand fra
SaltPower vil bidrage i IEA Hydrogen TCP Task 42 med viden om energieffektivitet i bygning af nye kaverner til opbevaring af brint i fremtiden. Vi vil arbejde sammen med andre partnere om at udvikle
Formålet med e-SAF-AAL projektet er at udvikle og demonstrere en ny teknologi til direkte omdannelse af ikke destilleret e-metanol til flybrændstof i et enkelt procestrin ved hjælp af en banebrydende
Det overordnede mål med H2-BOOST-projektet er at forbedre effektiviteten af alkalisk elektroly-seteknologi med min. 10 %. Ved at anvende en ny, patentanmeldt in situ elektrodeaktiveringsme-tode vil
Formålet med projektet er at fremstille en 0.15 MW elektrolysesystem optimeret til dynamisk fremstilling af syntesegas der kan anvendes til at lave grønt brændstof (metanol). Fremstillingen og
Målet for FC-COGEN projektet er at demonstrere et e-metanol baseret brændselscellesystem, der kan generere både varme og elektricitet til private husstande og virksomheder. Løsningen vil i den sidste
Der er udviklet tre forskellige teknologispor til produktion af elektroder til elektrolyse. I alle tre spor har projektet opnået en celleeffektivitet på 95-97%, som er væsentligt højere end de 88%
Der er udviklet brændselscelle-baserede nødstrømsforsyninger (backup power og UPS) forsynet med brint fra naturgas, flaskegas eller metanol. Potentielle kunder har vist betydelig interesse for
H2 Logic A/S og projektdeltagerne har udviklet en 2. generations brændelscelleteknologi til vejkøretøjer og 2. generations optankningsteknologi til brint. I næste fase af projektet skal 17 køretøjer
Et mikrokraftvarmeanlæg på 1 kW ville være rentabelt i et ældre hus, hvis nettomåleordningen indføres. I nyere huse med lavere varmeforbrug, ville det være nødvendigt med investeringsstøtte eller
H2 Logic har udviklet et hybrid transportsystem med batterier og brændselsceller til gaffeltrucks. Systemet er baseret på en ny højtemperatur polymer membran brændselscelleteknologi. En lang
IRD A/S har udviklet en forsøgsproduktionslinie og reduceret produktionsomkostningerne for PEM-brændselsceller markant. Prisudviklingen følger dermed målsætningen i den danske nationale strategi for
Projektet har udviklet brændselscellesystemer til nødstrøm og gaffeltrucks med tilhørende brintinfrastruktur. De udviklede systemer demonstreres i Canada og Danmark.