International skibstransport udleder store mængder drivhusgasser. Hvis man anså skibsfart som et land, ville det ligge på en cirka en sjetteplads i forhold til energirelaterede CO2-emissioner. Den
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle
Projektet vil designe en modulær APU (Auxillary Power Unit) til det maritime marked. Den forventede løsning vil være multifunktionel og kunne bruges i et stor antal skibe og applikationer. I de
Projektet omhandler et membrane-baseret brændselscellesystem. Metanol er brændstoffet som omsættes til elektrisk energi med meget høj (45% virkningsgrad.
For at sikre overgangen til et fossilfrit energisystem er det yderst vigtigt med adgang til billig grøn brint produceret med vedvarende elektricitet. Offshore Hydrogen Wind Turbine projektet
Formålet med dette projekt er at:
1) designe, bygge og demonstrere et høj temperatur brændsels celle system til grønne brændstoffer med en virkningsgrand højere en 40% over et ”state-of the-art”
Formålet med projektet er at udvikle og teste en injektor teknologi der vil kunne gøre det muligt at bruge alternative brændstoffer i kombination med konventionel diesel brændstof. Forbrændingen af
Dantherm Power har produceret brændselscellesystemer som nødstrømsforsyning til stort nationalt
radionetværk til beredskabskommunikation. Der er produceret 117 brændselscellesystemer på samlebånd.
Projektet finansierer dansk deltagelse i det internationale samarbejde i to Tasks under IEA’s Hydrogen Implement Agreement, der udover EU omfatter Japan, USA, Canada og Australien. Den indsamlede
Ved at optimere produktionen af SOFC-celler og -stakke banes vej for test og demonstration af produkter inden for tre markedssegmenter: distribueret elproduktion, mikro-CHP og APU (Auxiliary Power
Erfaringerne fra kraftvarmeenhederne i fase 2 blev brugt i denne afsluttende fase af mCHP til at teste yderligere 100 enheder hos projektets to værtsteams i hhv. Sønderborg og på Lolland. Denne
I fase 2 af mCHP skal 13 betatype kraftvarmeenheder med brændselsceller af typerne LT-PEMFC, HT-PEMFC og SOFC testes i hhv. Sønderborg og på Lolland. Projektets industri-team designer og bygger
Der udvikles komponenter med ny materialesammensætning og mere omkostningseffektive fremstillingsprocesser til PEM brændselsceller for at øge ydeevne og reducere omkostninger. Resultaterne
Projektet fokuserer på at udvikle en SOFC stakteknologi, der er ydedygtig under realistiske driftsforhold i både små og større anlæg. Til det formål etableres bl.a. en testfacilitet, der kan teste